Blogger Templates Blogger Widgets Blogger Widgets

Saturday, November 17, 2012

Random Life Truth Path #3




Assalamualaikum..


Dah lama rasanya tak meng-Update blog tercinta nihh..rasa rindu tak terhingga nak menggatal jari jemari menyentuh pad netbook yang dah lama tak di manja-manjakan..hehe. al maklumlahh.. sekarang masih busy-kan diri menghadapi FINAL EXAM *terdiam dan jantung berdegup kencang..dup dap !*

YA ALLAH!! Kemuncak semester 1 ! sungguh cepat masa berlalu.. Ari sudah mula dewasa dalam keadaan hidup berdikari tanpa ibu dan ayah disisi serta adik-adik tercinta..Ari amat merindui mereka. Study week pon tak balik.. sebab tak nak menyusahkan ibu dan ayah untuk uruskan Ari balik semula ke tempat menuntut ilmu. Itulah Ari yang masih tidak pandai untuk mengatur diri bila bersama keluarga tercinta..hehe masih lagi nak bermanja-manja..


Masa cuti Study week tuhh. Ari pergi ke Nogori..tempat kawan Ari.. teman dia menjemput umi dan ayah. Balik dari menunaikan haji,. Syukur Alhamdulillah..mereka selamat.. Umi dan ayah adalah keluarga baru Ari yang amat baik orangnya..ini pun atas dasar anaknya kenalkan Ari kpd mereka..kawan ari tuhh nama dia Athirah.. dah macam kakak Ari dah..dia pun tade adik beradik lain.. dia anak tunggal dalam keluarga tuhh… kadang-kadang rasa segan laa. Family dia baik sangat, Ari tak tau nak balas kebaikan mereka.. kasi tumpang bermalam kat rumah.. bagi layanan yang baik..hanya tuhan saja yang dapat membalas segala kebaikan mereka.. Insya-Allah dilimpahi rezeki yang berterusan..Aminn,,,

i see you so deep whole day

Okehh..
Lets say Ari mula bercerita tentang kehidupan dekat tempat belajar Ari.. yahh masih lagi seperti  biasa.. tanpa ibu dan ayah disisi..hanya ada hamba Allah yang diutuskan untuk Ari iaitu kawan-2 dan Sahabat-2 yang memahami isi hati Ari sejak akhir semester nih..ada suka dan ada duka . tapi biarlahh yang duka tuhh..kita simpan dalam hati…biar berada dekat lubuk yang palingggggggg dalam… hanya dia yang memahami akan cuba dalami hati Ari..
Yang sukanya , bila kita duduk ramai-ramai bergelak ketawa..kongsi cerita .belawak jenaka. Usik mengusik..sometimes that is exercise our mind and relaxing ..cheers up the day..tapi kawan yang dekat sini dengan kawan yang kita bersama-sama time zaman sekolah lain.. rasanya zaman sekolah kita dapat lihat Sahabat yang betul-2 care . tapi sekurang-kurangnya yang sudah ada sekarang..mereka tak buat kita rasa kosong dan sunyi kan?? Syukur Alhamdulillah… ada masa kita belajar sama-sama..kongsi ilmu.. siapa yang ada kelebihan masing-masing . boleh kongsi… J .itu sebahagiannya lahh

Pernah tak lihat ayat nihh .."dalam diam ada isi".. 
ehh.. ni dah mula bercerita tentang hati sendiri,, apa yang ari cuba maksudkan is TTM ..apa tuhh? Nihh kawan ari time sekolah dulu selalu gunakan.. ehem akak saya lahh Nur Syazlin.. ehekkss..
TTM tuhh TEMAN TAPI MESRA :p.
Walao….saya sudah ada teman? Yang macam mana tuhh?ini lahh fitrah manusia..bukan nak gembar gembur..tapi hanya berkongsi.. quietly rapat laahh..tapi lain sikit laa caranya..sebabnya saya tidak bersedia..cewahhh..shy shy gegirl saya… J

Allah bless for who got the HALAL relayy is means ijab kabul


 I call him as Mashemm .. acane.. dia panggil kita Musyuk.. nade an an? Tapi kami tak pernah lagi berjumpa..even satu tempat belajar..just different course..
Errr.. ini masih berkawan ..mengenal hati budi masing-masing..kita tak boleh terus direct kepada yang lebih serius.. memakan masa jugak..nak buat macam mana . Ari nihh pemalu .. bole dikatakan pemalu laa.. hahaa.. for the first time Ari lalui situasi macam nihh,,Ari still maintain dengan cara Ari…hopeless dia boleh paham..tapi Alhamdulillah setakat nihh dia masih boleh paham…dah Ari pun cuba paham..Understanding each other is need to build a strong relay rite? Everyday in my Solat.. selalu minta petunjuk Allah..
He kinda open minded, not hot tempered and caring.. and what was attractive is dia sangat pandai memujuk hati Ari yang dari nak marah jadi sejuk..ada satu hari tuhh..dia called then kasi cakap dengan nenek dia ..ohh malu..Ari rasa segan dah sebak jugak.. sebab..Ari dah tade nenek..already almarhummah 2 years ago.. Al-fatihah for my grandma..may Allah give her Bless n peace outside there..
Okehh sambung pasal dia kasi cakap dengan nenek dia.. nenek dia suka ketawa..Ari pun ikut ketawa..sama macam cucu dia..suka ketawa..comel sangat..kalaulaa nenek Ari masih ada,,teringin nak buat dia ketawa..macam-2 jugak nenek dia tanya Ari..tapi setiap pertanyaan tak lepas dengan golakk dia..hehe..siap ajak ari datang rumah..alahaii..malunyaa..macam nak terima menantu,,ecehh..tadelaa..yang menantu tuhhh tambah-tambah jehh..haihh ta pasal-2 nanti empunya badan baca entry nihh..ada kangg saya yang malu,,.. Ari dah kenal dia dah nak masuk tiga bulan..tapi masih mencari siapa dia. Haa. Nampak tak..i means mencari siapa dia tuh. Is Dia mencari Ari.. well, masa masih panjang lagi ..insya-Allah..one find day :P..

So, as muslim ,kita hanya saling ingat mengingati .. if someone ada kekurangan ..kita terima seadanya..jika ada yang tidak betul kita perbetulkan dengan cara yang baik..sesungguhnya.. jika lahirnya satu perasaan yang di panggil sayang ..itu hanyalah CINTA KERANA ALLAH..insya-Allah.. kerana hidup ,peraturan hidup,perjalanan hidup di dunia dan segala percaturan .. adalah kehendak yang Maha Esa.



Terima kasih atas perhatian , ini hanya santapan kata..insya-Allah..

Wassalam..


0 celoteh mak kiah: